Meta: Wekelijkse verkopen Temu in VS met meer dan 25% gedaald - Implicaties

De wekelijkse verkopen van Temu in de VS zijn met meer dan 25% gedaald tussen 11 mei en 8 juni, met een piekdaling van 29,5% in de week van 25 mei.
Deze terugval valt samen met een duidelijke vermindering van advertentie-uitgaven in de VS, vermoedelijk als gevolg van de door president Trump opgelegde nieuwe importheffingen.
Volgens analisten verschuift Temu zijn marketingbudget nu richting Europa en andere regio's. Concurrenten zoals Amazon, Walmart en Shein laten ondertussen wel een stijging in hun verkopen zien.
Tijdelijk negatief voor Meta
- Meta verdient miljarden aan advertenties van platforms zoals Temu, dat een agressieve marketingstrategie hanteerde op Facebook en Instagram.
- De abrupte daling in advertentiebestedingen door Temu in de VS betekent op korte termijn minder inkomsten voor Meta uit deze bron. Daar hebben w eal eerder aandacht aan besteed.
- Aangezien Meta afhankelijk is van performance marketing-klanten uit e-commerce en apps, kunnen plotselinge budgetverschuivingen tijdelijk druk zetten op de groei van advertentie-inkomsten in specifieke regio's zoals de VS.
Maar uiteindelijk geen reden tot zorg
Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.