Hims lager na Super Bowl-reclame - Onder vuur door FDA

Wil je alle artikelen kunnen lezen en elke podcast beluisteren? Neem dan een abonnement en krijg toegang tot alle artikelen en de database met duizenden berichten.
Het aandeel Hims staat 4% lager voorbeurs nadat de FDA-commissaris Marty Makary de Super Bowl-campagne van het bedrijf meerdere keren aanhaalde als voorbeeld van hoe farmabedrijven de Amerikaanse regels voor direct-to-consumer advertising overtreden. Hij deed dit in opiniestukken in The New York Times en in de Journal of the American Medical Association, waarin hij waarschuwde voor misleidende farmareclames.
De 60 seconden durende spot, getiteld Sick of the System, werd begin dit jaar uitgezonden tijdens de Super Bowl en promootte de gewichtsverliesproducten van Hims als alternatief voor Novo Nordisk’s succesvolle obesitasmedicijn semaglutide. Volgens Makary werden de voordelen breed uitgemeten, maar werden mogelijke bijwerkingen niet genoemd.
Dit incident volgt op de recente executive order van president Trump, die farmabedrijven verplicht nog meer bijwerkingen te vermelden in hun advertenties. De FDA heeft inmiddels duizenden brieven gestuurd om misleidende reclame te verwijderen en circa honderd cease-and-desist-brieven naar betrokken bedrijven, waaronder online apotheken.
Wij hebben op dit moment geen positie in het aandeel. Zie ook de database.
🔵 English version
Hims lower after Super Bowl ad criticized by FDA
Shares of Hims came under pressure after FDA Commissioner Marty Makary repeatedly cited the company’s recent Super Bowl campaign as a prime example of how drugmakers violate US rules on direct-to-consumer advertising. He raised the issue in opinion pieces for The New York Times and the Journal of the American Medical Association, warning against misleading pharmaceutical ads.
The 60-second commercial, titled Sick of the System, aired earlier this year during Super Bowl LIX, promoting Hims’ compounded weight-loss products as an alternative to Novo Nordisk’s blockbuster obesity drug semaglutide. According to Makary, the ad paraded the benefits of GLP-1 therapy without disclosing potential side effects.
The controversy comes just days after President Trump’s executive order requiring drugmakers to disclose even more side effects in their advertisements. In response, the FDA this week issued thousands of letters to remove what it deemed “misleading” ads and about 100 cease-and-desist letters to companies, including online pharmacies.
We currently hold no position in the stock.
Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.