Amazon Prime Day 2025 breekt records: Een meevaller

Amazon Prime Day 2025, dat dit jaar voor het eerst vier dagen duurde, heeft zich ontpopt tot het grootste Prime Day-evenement in de geschiedenis. Dit is een meevaller, omdat er rekening werd gehouden met tegenvallende cijfers. Wij zitten op een stijging van het aandeed (zie ook de datatbase.)
Van 8 tot en met 11 juli werden wereldwijd records gebroken op het gebied van verkoop, klantbetrokkenheid en technologische innovaties.
De totale wereldwijde bruto handelswaarde (GMV) wordt geschat tussen de 35 en 40 miljard dollar, waarmee het evenement zijn status als toonaangevend e-commercefenomeen verder versterkt.
In de Verenigde Staten bedroegen de online verkopen naar schatting 23,8 miljard dollar, bijna een verdubbeling ten opzichte van 2024.
Verlenging en technologische innovaties
De verlenging naar vier dagen gaf consumenten meer ruimte om te profiteren van miljoenen kortingen in meer dan 35 productcategorieën. Daarbij speelde technologie een cruciale rol.
De inzet van Amazon’s eigen AI-assistent Rufus leidde tot een explosieve stijging in verkeer via generatieve AI-tools, met een jaar-op-jaar groei van maar liefst 4100%. De tool hielp klanten met gepersonaliseerde aanbevelingen, wat direct zichtbaar was in de hogere conversies, vooral op mobiele apparaten.
Belangrijke cijfers en trends
Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.