Navigation

Kering met cijfers: Heel slecht met groene gras sprieten

Kering met cijfers: Heel slecht met groene gras sprieten
pro

Kering kende een moeizame start van het jaar, waarin de terugval in de wereldwijde vraag naar luxeartikelen duidelijk voelbaar was. Vooral de prestaties van Gucci, het vlaggenschip van de groep, bleven fors achter, wat de algehele resultaten sterk onder druk zette.

Tegelijkertijd lieten enkele andere merken zoals Bottega Veneta en de juwelendivisie juist veerkracht zien, wat wijst op het belang van verdere diversificatie binnen de portefeuille.

Ondanks deze tegenwind blijft Kering vasthouden aan zijn strategische koers, gericht op vernieuwing van collecties, versterking van de merkidentiteit en een zorgvuldige herpositionering in een uitdagende marktomgeving.

Visie op het aandeel

Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.